Monday, September 9, 2013

Apa Pencapaian Akak Selama Ini?

Saya pernah di tanya  salah seorang kawan. Apa pencapaian akak selama ini. Pada mulanya saya bingung untuk memberikan jawapan.

Akhirnya saya memberikan satu jawapan HEBAT. Pencapaian terbesar saya selama ini adalah...... Dalam usia 34 tahun saya sudah mempunyai 4 orang anak. 3 orang anak lelaki dan seorang anak perempuan.

Bukankah ia pencapaian yang hebat. Mungkin ada yang berfikir saya syok sendiri. Memanglah ada ramai lagi orang yang seumur dengan saya mungkin memiliki lebih ramai anak.

Tapi kita kan tidak boleh selalu membuat perbandingan dengan orang yang lebih dari kita. Kita kena buat perbandingan dengan orang yang kurang dari kita supaya kita sentiasa merasa bersyukur.

Berapa ramai orang di luar sana yang sudah berkawin belasan tahun bahkan puluhan tahun tapi masih belum di kurniakan anak. Jadi sebagai seorang ibu yang mempunyai 4 orang anak sudah semestinya ia merupakan pencapaian yang hebat dan patut di syukuri.

Jadi kepada para ibu, mempunyai anak adalah satu pencapaian yang hebat. Yeayyy...saya hebat.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...