Friday, September 27, 2013

Demam

Hari ni saya demam. Demam, batuk, selsema dan sakit tekak. Pakej lengkap. Mungkin sebab semalam kena hujan. Jadi seharian ini saya hanya duduk di rumah. Berehat sambil mengadap laptop. Layan facebook sekejap.

Dua hari lepas saya nampak status facebook seorang klien public mutual saya. Anaknya masuk hospital sebab demam panas.

Hari ni saya nampak dia online. Saya pun tegur dia. Tanya macam mana perkembangan anak dia. Masih di hospital atau sudah balik. Alhamdulillah, anaknya sudah balik ke rumah.

Kemudian saya pun beritahu tentang status pelaburannya. Beritahu tentang berita-berita terkini berkaitan public mutual.

Alhamdulillah, beliau sangat berpuas hati dengan pelaburannya. Dan tanpa saya sangka beliau menyatakan hasrat untuk membuat penambahan pelaburan lagi. Tapi beliau tak pasti lagi bila nak buat penambahan.

Setelah beberapa minit kami chatting saya katakan kepada beliau supaya beliau juga perlu berehat secukupnya. Kalau tak nanti beliau pun ikut tumbang juga. Saya juga minta agar sampaikan salam saya pada keluarganya. Kemudian beliau offline.

Selang 15 minit beliau online lagi. Dan beliau memberitahu bahawa beliau baru sahaja melakukan penambahan di public mutual secara online. Dan jumlahnya, memang saya tak sangka. Syukur sangat pada Allah. Alhamdulillah....Murah rezeki beliau. Alhamdulillah...rezeki untuk saya juga.

Inilah hikmah di sebalik demam. Demam demam pun boleh close sale.

Kesimpulannya...memang seronok sangat bekerja dari rumah.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...