Wednesday, August 28, 2013

Hari-Hari Open House

Setelah puas berhari raya di kampung, kini beraya di bandar pula. Beraya di bandar agak berbeza dengan beraya di kampung.

Memandangkan kebanyakan orang yang tinggal di bandar adalah bekerja, maka kesempatan beraya adalah pada waktu malam. Itu pun tengok juga, kalau ada rumah jiran yang pintunya terbuka barulah beraya. Kalau pintu tutup je, memang tak payahlah.

Musim raya adalah musim open house. Bila dah open house, maknanya adalah makan dan makan dan makan lagi. Orang buat open house biasanya pada hujung minggu. Supaya senang kawan-kawan nak datang.

Sabtu minggu lepas, saya ada 3 jemputan open house. Hari ahad pula ada dua jemputan. Taklah banyak sangat, masih boleh di layan. hahaha.....

Kawan saya menerima 6 jemputan open house dalam sehari. Banyak tu. Tapi, dia cakap memang tak dapat nak hadir semua. Tak sempat.

Bila dah beraya ke rumah kawan-kawan, kawan pula tanya bila saya nak buat open house. Saya pun jawab dengan jujur bahawa saya buat open house setiap hari. Pintu rumah saya setiap hari terbuka menerima kedatangan tetamu.

Dah nama raya kan......datang je lah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...