Sunday, August 25, 2013

Rezeki Kan Dalam Berbagai Bentuk


Salah satu yang saya suka masa buat roadshow adalah, sebab saya tak tau latar belakang prospek saya.

Macam semalam, dari beberapa orang yang saya tegur, salah satunya dah melabur dan ejen dia pun aktif.

Umurnya lebih kurang 47 tahun. Tapi saya tetap mintak nombor telefon jugak. Saya juga bagitau pada prospek ni, dia patut berterima kasih pada ejen dia sebab, ejen tu dah tolong jaga pelaburan dia.

Masa nak bagi brochure, dia kata tak payahlah. Kebetulan saya stapler name card pada bruchure. Tapi sebab dia tak ambik brochure tu, dia pun takde nombor telefon saya. Dia dah jalan menuju ke parking. Tiba-tiba, patah balik sebab nak mintak nombor telefon saya.

Prospek ni, kerja kat kilang nenas. Dia kata, kalau ada nenas nanti boleh bagi pada cik.

Dan pagi tadi, dia call saya. Dia cakap mcm ni, “Saya Encik yang awak jumpa semalam. Yang nama sama dengan nama ayah awak. Ismail. Cik ada kat mane hari ni. Saya nak bagi nenas.”

Syukur alhamdulillah. Walaupun saya tak close sale dengan dia, tapi sebab saya ikhlas nak membina hubungan, Allah bagi saya rezeki dalam bentuk NENAS. Nenas tu sebenarnya untuk packing dalam tin. Kalau packing dalam tin, anggaran dalam 20 tin. Banyak tuu….

Moral of the story, tak kira siapa pun yang kita jumpa kalau boleh tetaplah berbaik sangka. Tak dapat close sale pun takpe. 
Allah kan maha adil. Jangan ingat rezeki dalam bentuk duit je.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...